مگ می | MagMe
بهترین برنامه های انیمیشن سازی برای اندروید + 7 اپلیکیشن
بازدید 3929
مگ می تیم 459 روز پیش
بدون دیدگاه

بهترین برنامه های انیمیشن سازی برای اندروید + 7 اپلیکیشن

با این 7 برنامه حرفه ای برای انیماتورهای تازه کار و با حرفه ای، انیمیشن های خود را بر روی دستگاه اندرویدی خود طراحی و ترسیم کنید.

ایجاد یک انیمیشن یک راه عالی برای دمیدن بخشی از زندگی به یک نقاشی بی‌جان است. پیشرفت در ابزارهای دیجیتال، انیمیشن سازی را برای افراد حرفه ای و مبتدی بسیار ساده و راحت کرده است.

اگرچه ممکن است بازار تبلت‌های طراحی اختصاصی جذاب به نظر برسد، اما هیچ چیز به راحتی استفاده از گوشی و کشیدن طرح روی صفحه نمایش آن نیست. متأسفانه، در مورد برنامه هایی که به شما در ساخت انیمیشن کمک می کنند، گزینه های محبوب زیادی در فروشگاه Play وجود ندارد.

صرف نظر از این، ما تعداد زیادی از برنامه های انیمیشن سازی را برای اندروید آزمایش کرده ایم و بهترین آنها را که می توانید به صورت رایگان استفاده کنید جمع آوری کرده ایم.

1. FlipaClip

FlipaClip برنامه ای است که برای ساخت انیمیشن در اندروید بی نظیر است. این اپلیکیشن یک استاندارد طلایی است و همان چیزی است که هر برنامه طراحی دیجیتال دیگری باید تلاش کند تا مانند آن باشد.

نه تنها گزینه‌های زیادی مانند براش ها، شبکه‌ها، خط‌کش و موارد دیگر را دریافت می‌کنید، بلکه FlipaClip فرا تر از انتظارات عمل کرده است و کتابخانه‌ای چشمگیر از جلوه‌های صوتی دارد. اگرچه یک ویژگی پولی است، اما استفاده از جلوه های صوتی در انیمیشن های ساده می تواند آنها را چندین پله ارتقا دهد.

اگر دستگاه سامسونگ دارید، FlipaClip یکی از بهترین برنامه های S Pen است. این برنامه به شما امکان می دهد از حساسیت فشار برای افزودن عمق به نقاشی های خود استفاده کنید. می توانید ویدیوها را به بوم خود وارد کنید و انیمیشن هایی ایجاد کنید که مکمل فیلم های موجود هستند.

علاقه ما به FlipaClip به دلیل طراحی زیبا و سهولت استفاده آن است. کاربرانی که برای اولین بار از این برنامه می خواهند استفاده کنند، حتی یک ویدیوی آموزشی می تواند مفید و کاربردی واقع شود. FlipaClip را به کسانی که قصد دارند مهارت انیمیشن سازی خود را تنها با استفاده از یک گوشی اندرویدی به سطح بالاتری برسانند، به شدت توصیه می کنیم.

دانلود FlipaClip ( نسخه رایگان | پرداخت درون برنامه ای)

2. Animation Desk

با بیش از یک میلیون بار دانلود، Animation Desk یکی از بهترین برنامه های انیمیشن سازی برای اندروید است که می توانید آن را مورد امتحان قرار دهید. این اپلیکیشن همه چیزهایی را که یک برنامه انیمیشن سازی را تکمیل می کند در خود دارد؛ یک رابط کاربری بدون ایجاد سردرگمی، تعداد کافی ویژگی، و تعداد انگشت شماری راه برای اشتراک گذاری انیمیشن ساخته شده.

همچنین مطالعه کنید :  چرا سامسونگ سری گلکسی نوت (Galaxy Note) را کنار گذاشت؟

Animation Desk دارای چند براش برای انتخاب، و یک پالت رنگ بصری است که می توانید آن را مطابق میل خود سفارشی کنید. پیمایش بین فریم ها آسان است و تعویض لایه ها فقط با یک ضربه امکان پذیر است. اگر گزینه پیش فرض 24 فریم در ثانیه برای شما کافی نیست، می توانید تعداد فریم ها را برای انیمیشن های خود تنظیم کنید.

پس از اتمام کار، برنامه به شما امکان می دهد انیمیشن خود را به عنوان یک فایل ویدیویی یا PDF خروجی بگیرید. شما همچنین می توانید فریم های جداگانه را به عنوان تصویر دانلود کنید. اشتراک ویژه فضای ذخیره‌سازی ابری شما را به 1 ترابایت ارتقا می‌دهد، از نقاشی‌های لایه ای با کد رنگی پشتیبانی می‌کند و خروجی GIF را باز می‌کند.

دانلود Animation Desk ( نسخه رایگان | پرداخت درون برنامه ای)

3. Draw Cartoons 2

برای ایجاد انیمیشنی که چند ثانیه طول می کشد همچنان باید چندین فریم به صورت دستی ترسیم شود. انجام این کار در یک صفحه نمایش کوچکتر می تواند حتی دشوارتر باشد. اگر برنامه‌ای می‌خواهید که بتواند بدون نیاز به زمان و تلاش زیاد انیمیشن‌های اولیه را انجام دهد، Draw Cartoons 2 را دوست خواهید داشت.

این برنامه دارای یک کتابخانه وسیع از اشیاء و شخصیت ها با مدلی مبتنی بر استخوان بندی است که می توانید در سریع ترین زمان انیمیشن های خود را ایجاد کنید. شما همچنین می توانید کاراکتر های اختصاصی خود را بسازید و همان عملکرد اسکلت را به آن ها اضافه کنید تا متحرک سازی کاراکتر ها، ده برابر آسان تر شود.

Draw Cartoons 2 به وضوح مخاطبان جوانان را هدف قرار داده است، اما به هر حال هر کسی می تواند از آن لذت ببرد. به غیر از انیمیشن صحنه ها، می توانید صدا و موسیقی اضافه کنید و محصول نهایی را به عنوان یک فایل ویدیویی خروجی بگیرید.

دانلود Draw Cartoons 2 ( نسخه رایگان | پرداخت درون برنامه ای)

4. Stop Motion Studio

یکی دیگر از راه های ساخت انیمیشن، استفاده از استاپ موشن کپچر است. اگر ترجیح می دهید از وسایل واقعی برای روایت داستان استفاده کنید، Stop Motion Studio یک برنامه همراه عالی خواهد بود.

اگرچه برای گرفتن یک سری عکس و قرار دادن آنها به صورت متوالی برای ایجاد یک فیلم نیازی به برنامه خاصی ندارید، اما این برنامه کل فرآیند را بدون مشکل می کند. یک حالت پوشش آشنا به شما امکان می دهد وسایل خود را مطابق با قاب قبلی خود قرار دهید.

همچنین مطالعه کنید :  IMEI گوشی موبایل چیست؟ چگونه آن را پیدا کنیم

این برنامه همچنین طیف گسترده ای از فیلترها و ابزارهای ویرایشی را ارائه می دهد که می توانید از آنها برای ارتقای انیمیشن خود به سطح بعدی استفاده کنید. برای کسانی که علاقه مند هستند، ابزارهایی مانند پرده سبز و روتوسکوپی می توانند دنیای کاملا جدیدی از امکانات را حتی با وسایل محدود باز کنند.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه می‌توان به حالت فاصله زمانی که تصاویر را به‌طور خودکار ثبت می‌کند، حالت دستی کامل برای تنظیم مواردی مانند ISO و تعادل رنگ سفید، و امکان استفاده از تلفن ثانویه به عنوان کنترل از راه دور برای گرفتن تصاویر، اشاره کرد.

دانلود Stop Motion Studio ( نسخه رایگان | پرداخت درون برنامه ای)

5. Stick Nodes

اگر ایده متحرک سازی با استفاده از مفاصل و بخش های متحرک را دوست دارید، به Stick Nodes نگاهی بیندازید. این برنامه انیمیشن یک فروشگاه یک مرحله ای برای همه طرفداران فیگور استیک است.

هر ویژگی انیمیشنی که فکرش را بکنید در داخل این برنامه می یابید. می‌توانید با استفاده از کتابخانه عظیم، شکل های چوبی را اضافه یا ویرایش کنید و حتی می‌توانید دو یا چند شی را به هم متصل کنید تا انیمیشن را بسیار آسان‌تر بسازید. Stick Nodes تعداد شگفت‌انگیزی از کنترل‌ها و افکت‌های قدرتمند را در اختیار کاربر قرار می دهد، که می‌توانید به شکل‌ نسبتاً ساده ای از آن ها بهره ببرید.

با نسخه حرفه ای برنامه، می توانید تاری، درخشش و سایر جلوه های خاص را به نقاشی های خود اضافه کنید. صرف نظر از این، نسخه رایگان برنامه حاوی تبلیغات غیر مزاحم است و شما را مجبور به ارتقا به نسخه حرفه ای نمی کند.

فهرست گسترده گزینه‌ها و منوها ممکن است در موبایل هایی با صفحه نمایش کوچک، کمی شلوغ شود. این تنها نقدی است که ما از این برنامه داریم که به دلیل قدردانی از تعداد زیادی از ویژگی های آن نیز قابل چشم پوشی است. اگر می‌خواهید انیمیشن‌های فیگور استیک قدرتمند بسازید، اما نمی‌خواهید مدت زیادی را صرف کشیدن همه آنها به صورت دستی کنید، Stick Nodes یکی از بهترین گزینه‌های موجود است.

دانلود Stick Nodes ( نسخه رایگان | پرداخت درون برنامه ای)

6. LottieFiles

LottieFiles جایی است که می توانید مجموعه عظیمی از انیمیشن های از پیش ساخته را پیدا کنید. شما می توانید از این تصاویر کوتاه و اغلب از نوع GIF برای افزایش توجه به پست های خود در رسانه های اجتماعی استفاده کنید. این برنامه دارای یک جامعه فوق العاده از طراحان و انیماتورها است که می توانید هنگام ایجاد آثار هنری خود از آنها الهام بگیرید.

با ایجاد یک حساب کاربری LottieFiles می توانید انیمیشن ها را به مجموعه دلخواه خود اضافه کنید. انیمیشن‌ها را می‌توان به صورت فایل‌های JSON، MP4، GIF یا dotLottie خروجی گرفت و سپس می‌توان آن‌ها را به‌عنوان برچسب در پلتفرم‌های پیام‌رسانی مانند WhatsApp به اشتراک گذاشت.

همچنین مطالعه کنید :  چگونه سطرها و ستون ها را در Google Sheets ثابت کنیم؟ + 2 روش

سبک منحصر به فرد و ساده ای که اکثر این انیمیشن ها به ارمغان می آورند آنها را برای استفاده در طراحی اپلیکیشن یا پروژه های وب سایت کاملا ایده آل می کند. امکان افزودن انیمیشن ها بدون زحمت در برنامه هایی مانند Figma، پلتفرم LottieFiles را به یکی از مفیدترین برنامه های اندروید برای طراحان UX تبدیل می کند.

LottieFiles همچنین به شما این امکان را می دهد که به طور یکپارچه ویرایش های سریعی بر روی انیمیشن ها انجام دهید. مواردی مانند تغییر رنگ‌ها، افزودن تصویر پس‌زمینه، و حتی بهینه‌سازی انیمیشن‌ها با ویرایشگر درون‌برنامه ای امکان پذیر شده است. همچنین از پیش تنظیمات ذخیره شده ای برای به اشتراک گذاری انیمیشن های خود در اینستاگرام، تیک تاک، توییتر و دیگر پلتفرم های اجتماعی وجود دارد.

دانلود LottieFiles ( رایگان)

7. Alight Motion

آیا دوست دارید شما هم ریلز هایی (Reels) همانند سایر ریلز های جذاب موجود در TikToks و اینستاگرام بسازید که از انیمیشن های مسحورکننده استفاده می کنند؟ برای ایجاد انیمیشن‌هایی با فریم‌های کلیدی دقیق مانند آن‌ها، به طور سنتی به یک سیستم کامل و یک برنامه ویرایش ویدیوی حرفه‌ای مانند After Effects یا Premiere Pro نیاز دارید.

اینجاست که Alight Motion وارد عمل می‌شود و قابلیت‌های تلفن هوشمند شما را به 100% می‌رساند. در داخل برنامه، می‌توانید یک ویرایشگر ویدیوی کامل با تعداد زیادی کنترل دستی پیدا کنید. متحرک سازی فریم های کلیدی به صورت دستی برای مبتدیان چندان مناسب نیست، به همین دلیل است که برنامه دارای بخش آموزشی دقیقی است که در آن می توانید دانش انتقال های فانتزی را بیاموزید.

این برنامه برای استفاده با گزینه‌های ویرایش محدود رایگان است و به سرعت نشان می‌دهد که بیشتر قابلیت های جالب پشت یک دیوار پرداخت قفل شده‌اند. با این وجود، هیچ برنامه دیگری برای اندروید وجود ندارد که به شما امکان دهد تا این اندازه با موشن گرافیک بازی کنید.

دانلود Alight Motion ( نسخه رایگان | پرداخت درون برنامه ای)

ساخت انیمیشن با گوشی موبایل اندرویدی

با توجه به انواع مختلفی از برنامه های انیمیشن سازی برای اندروید، امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که تصمیم بگیرید کدام ابزار مناسب ترین برای شما و نیاز شماست.

در حالی که درست است که هیچ چیز بهتر از یک کانفیگ اختصاصی برای انیمیشن سازی با صفحه نمایش های متعدد و یک تبلت طراحی نیست، دیدن اینکه چقدر می توانید با استفاده از موبایل خود یک انیمیشن بسازید، بسیار لذت بخش است. به لطف اپلیکیشن های خلاقانه‌ای مانند این ها است که صنعت انیمیشن‌ سازی به سرعت در حال پیشرفت است.

بخش تبلیغات

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *