مگ می | MagMe
مقایسه Google Pixel 8 Pro با Galaxy S23 Ultra: بهترین انتخاب کدام است؟
بازدید 662
مگ می تیم 170 روز پیش
بدون دیدگاه

مقایسه Google Pixel 8 Pro با Galaxy S23 Ultra: بهترین انتخاب کدام است؟

گوشی Pixel 8 Pro با انبوهی از ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید عرضه می‌شود، اما آیا برای شکست دادن Samsung Galaxy S23 Ultra کافی است؟ در این مقاله مقایسه این دو آمده است.

اگر به دنبال خرید یک گوشی پرچمدار اندرویدی سطح بالا هستید، Google Pixel 8 Pro و Samsung Galaxy S23 Ultra دو تا از بهترین گزینه های موجود در حال حاضر بازار هستند. قیمت اولی از 999 دلار و دومی از 1199 دلار شروع می شود.

موارد زیادی در مورد هر دو دستگاه وجود دارد، بنابراین تصمیم گیری برای خرید می تواند دشوار باشد. ما به شما کمک می کنیم آنها را مقایسه کنید و تصمیم بگیرید که کدام گزینه برای شما بهتر است.

طراحی و دوام

  • Google Pixel 8 Pro: ابعاد 162.6×76.5×8.8 میلی متر ; وزن 213 گرم
  • Samsung Galaxy S23 Ultra: ابعاد 163.4×78.1×8.9 میلی متر ; وزن 234 گرم

گوشی گلکسی اس 23 اولترا بلندتر، عریض‌تر، سنگین‌تر است و تقریباً ضخامتی برابر با گوشی پیکسل 8 پرو دارد. بنابراین، اگر کسی هستید که دست‌های کوچک‌تری دارید، Galaxy S23 Ultra می‌تواند کمی دست و پا گیر باشد، مخصوصاً با طراحی جعبه‌ای آن که برخلاف گوشه‌های گردتر پیکسل است.

هر دو دستگاه دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار هستند، از قاب آلومینیومی استفاده می کنند و دارای محافظ Gorilla Glass Victus 2 در جلو و پشت هستند.

در حالی که S23 Ultra دارای قلم نوری است که می تواند به شما کمک کند یادداشت برداری کنید، اسناد را امضا کنید و حتی شاتر دوربین را برای گرفتن عکس از راه دور فعال کند، پشت Pixel 8 Pro یک سنسور دمای مادون قرمز تعبیه شده است که می تواند به شما کمک کند تا از دمای اجسام مجاور مانند نوشیدنی ها، فلزات، پارچه، سرامیک و غیره مطلع شوید.

Pixel 8 Pro در سه رنگ عرضه می شود: سرخ مایل به قرمز، چینی رنگ و مشکی کریستالی. Galaxy S23 Ultra در چهار رنگ سبز، مشکی فانتوم، اسطوخودوس و کرم عرضه می شود.

اگر از وب‌سایت رسمی سامسونگ خرید می‌کنید، می‌توانید از میان چهار رنگ انحصاری دیگر از جمله لیمویی، گرافیت، آبی آسمانی و قرمز نیز انتخاب کنید.

صفحه نمایش

  • Google Pixel 8 Pro: صفحه نمایش 6.7 اینچی Super Actua OLED. نرخ نوسازی متغیر 1Hz-120Hz؛ رزولوشن 1344×2992 پیکسل; 489 PPI; حداکثر روشنایی 2400 نیت
  • Samsung Galaxy S23 Ultra: صفحه نمایش 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2x; نرخ نوسازی متغیر 1Hz-120Hz؛ وضوح 1440×3088 پیکسل; 501 PPI; حداکثر روشنایی 1750 نیت

پیکسل 8 پرو دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی کمی کوچکتر است، اما در مقایسه با صفحه نمایش 6.8 اینچی S23 Ultra که تنها تا 1750 نیت می رسد، روشنایی به طور قابل توجهی بالاتر از 2400 نیت دارد. هر دو دستگاه دارای نرخ رفرش متغیر هستند و می‌توانند آن را از 120 هرتز به 1 هرتز کاهش دهند، که می تواند در عمر باتری گوشی شما موثر باشد.

در حالی که پیکسل 8 پرو به صفحه نمایش کاملاً مسطح تبدیل شده است، گلکسی اس 23 اولترا همچنان دارای یک انحنای جزئی در لبه ها است. شما می توانید خودتان تصمیم بگیرید که کدام سبک را بیشتر دوست دارید. هر دو دستگاه برای استفاده روزمره عالی هستند، اما از آنجایی که S23 Ultra دارای حاشیه‌های کمی نازک‌تر و طراحی جعبه‌ای است، ممکن است برای برخی افراد تجربه تماشای سینمایی تری را ارائه دهد.

کیفیت دوربین

  • Google Pixel 8 Pro: دوربین 50 مگاپیکسل f/1.68 اصلی، OIS، فوکوس خودکار لیزری، ویدیوی 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه؛ دوربین 48 مگاپیکسل f/1.95 فوق عریض (125.5 درجه فو وی)، عکاسی ماکرو؛ دوربین 48 مگاپیکسل f/2.8 تله فوتو، OIS، زوم اپتیکال 5 برابر؛ دوربین جلو: 10.5 مگاپیکسل f/2.2، ویدیوی 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه
  • Samsung Galaxy S23 Ultra: دوربین 200 مگاپیکسل f/1.7 اصلی، OIS، لیزر AF، فیلمبرداری 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه. دوربین 12 مگاپیکسل f/2.2 فوق عریض (FoV 120 درجه)، عکاسی ماکرو؛ دوربین 10 مگاپیکسل f/2.4 سنسور زوم اپتیکال 3 برابر با OIS. دوربین 10 مگاپیکسل f/4.9 تله فوتو، OIS، زوم اپتیکال 10 برابر و زوم دیجیتال 100 برابر. دوربین جلو: 12 مگاپیکسل f/2.2، ویدیوی 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه

Pixel 8 Pro این بار مجموعه‌ای کاملاً جدید از سخت‌افزار دوربین دارد و این یک تئوری عالی است، اما به خاطر داشته باشید که بهینه‌سازی برای سخت‌افزار دوربین جدید زمان می‌برد. برای شما، این بدان معناست که اگرچه عکس‌های Pixel 8 Pro هنوز هم شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند، تجربه دوربین در کل (حداقل در حال حاضر) به اندازه S23 Ultra ظریف نیست.

به همین دلیل، S23 Ultra دارای کیفیت فیلمبرداری بهتر، انتقال لنز نرم‌تر، و عکس‌های تمیزتر در نور کم است.

همچنین، به خاطر داشته باشید که هنگام استفاده از ویژگی‌های جدید دوربین هوش مصنوعی در Pixel مانند Best Take و Magic Editor، پردازش این ویژگی‌ها در دستگاه انجام نمی‌شود. درعوض، این کار روی سرورهای گوگل انجام می شود و این روند را کند و کندتر می کند. در واقع، نمی‌توانید از آن ویژگی‌های هوش مصنوعی استفاده کنید، مگر اینکه ابتدا از عکس‌هایتان در Google Photos نسخه پشتیبان تهیه کنید.

در حالی که پیکسل در بازتولید رنگ دقیق بهتر است، به خصوص به لطف Real Tone، گلکسی به دنبال ظاهر اینستاگرامی تر است و همچنین در تشخیص لبه ها برای پرتره هایی با ظاهر حرفه ای تر، بهتر است. گلکسی همچنین دارای محدوده زوم بیشتر تا 10 برابر زوم اپتیکال نسبت به Pixel است که در 5 برابر قرار دارد.

پردازنده

  • Google Pixel 8 Pro: تراشه Google Tensor G3; ساخت 4 نانومتری؛ پردازنده گرافیکی Mali-G715
  • Samsung Galaxy S23 Ultra: تراشه Snapdragon 8 Gen 2; ساخت 4 نانومتری؛ پردازنده گرافیکی Adreno 740

هر دو دستگاه می‌توانند همه برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی مدرن را اجرا کنند، اما اگر عملکرد اولویت شماست، بهتر است از تراشه سفارشی اسنپدراگون 8 نسل 2 در گلکسی اس 23 اولترا استفاده کنید تا تنسور جی 3 در پیکسل 8 پرو.

اولی قدرتمندتر، کارآمدتر و در مدیریت گرما بهتر است. اگر بازی‌های گرافیکی زیادی بازی می‌کنید و کارهای چندوظیفه‌ای و ویرایش ویدیوی زیادی را روی گوشی خود انجام می‌دهید، از این همه قدرت و کارایی بیشتر بهره‌مند خواهید شد.

از سوی دیگر، Tensor گوگل برای انجام کارهایی که نیاز به هوش مصنوعی و قابلیت یادگیری ماشین دارند، تخصصی تر است. این بدان معناست که پیکسل در مواردی مانند تشخیص تصویر، تشخیص گفتار، ادیت تصویر، ترجمه زنده و موارد دیگر بهتر خواهد بود.

Tensor به همین دلیل است که ویژگی‌های پیکسل مانند پاک‌کن جادویی، ویرایشگر جادویی، بهترین عکس‌برداری، رفع محو کردن عکس، رفع محو شدن ویدیو، پاک‌کن جادویی صوتی، صفحه تماس، Hold for Me، Guided Frame و غیره است. اساساً اسنپدراگون برای استقامت ساخته شده است در حالی که Tensor برای کمک بیشتر در زندگی روزمره ساخته شده است.

رم (RAM) و حافظه داخلی

  • Google Pixel 8 Pro: مقدار 12 گیگابایت رم؛ حافظه داخلی 128/256/512 گیگابایت و 1 ترابایتی UFS 3.1
  • Samsung Galaxy S23 Ultra: در دو مقدار 8 و 12 گیگابایت رم LPDDR5X; حافظه داخلی 256 گیگابایت/512 گیگابایت و 1 ترابایت UFS 4.0

هر دو دستگاه تا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی ارائه می دهند، اما Galaxy S23 Ultra با حافظه پایه 256 گیگابایتی شروع می شود در حالی که Pixel 8 Pro با 128 گیگابایت شروع می شود. معمولاً 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی کافی است، اما از آنجایی که در حال خرید یک گوشی پرچم‌دار هستید، احتمالاً از آن دسته کاربرانی هستید که قصد دارند بیشتر از یک فرد معمولی با گوشی خود کار کنند.

در این صورت، 256 گیگابایت ضروری است. نسخه 256 گیگابایتی پیکسل 8 پرو 1059 دلار قیمت دارد که فقط 60 دلار بیشتر از نسخه پایه (128 گیگابایت) است. با این حال، گلکسی از استاندارد ذخیره سازی UFS 4.0 جدیدتری استفاده می کند که دو برابر سریعتر و کارآمدتر از استاندارد UFS 3.1 در پیکسل است. پیکسل با 12 گیگابایت رم ارائه می شود در حالی که S23 Ultra با دو مقدار رم 8 و 12 گیگابایت بسته به نوع خریداری شده ارائه می شود.

باتری و شارژ

  • Google Pixel 8 Pro: باتری 5050 میلی آمپری. شارژ سیمی 30 وات و شارژ بی سیم 23 وات؛ شارژ بی سیم معکوس
  • Samsung Galaxy S23 Ultra: باتری 5000 میلی آمپری; شارژ سیمی 45 وات و شارژ بی سیم 15 وات؛ شارژ بی سیم معکوس 4.5 واتی

اگرچه Pixel 8 Pro سلول کمی بزرگ‌تر دارد، اما به لطف پردازنده کارآمدتر و بهینه‌سازی نرم‌افزار بهتر، عمر باتری بسیار بیشتری در برابر Galaxy S23 Ultra خواهد داشت.

هر دو دستگاه از شارژ بی‌سیم معکوس برای تامین انرژی لوازم جانبی شما پشتیبانی می‌کنند، اما Galaxy دارای شارژ سیمی سریع‌تر است در حالی که Pixel دارای شارژ بی‌سیم سریع‌تر است.

Pixel 8 Pro عالی است، اما نیاز به کار دارد

بیشترین چیزی که Pixel 8 Pro را به یک گوشی خوب تبدیل می کند، ویژگی های نرم افزاری مفید آن است (مواردی که در برگه مشخصات نشان داده نمی شوند). همچنین، فراموش نکنید که گوگل در مقایسه با چهار سال ارتقا در پرچمداران گلکسی، وعده هفت سال ارتقاء نسخه اندروید، بروزرسانی های امنیتی و افت ویژگی را می دهد.

با Pixel، عکس‌های بهتر، ویژگی‌های نرم‌افزاری مفید، صفحه نمایش روشن‌تر، شارژ بی‌سیم سریع‌تر و قیمت ارزان‌تری دریافت می‌کنید. اما همانطور که بسیاری از منتقدان اشاره کردند، دستگاه به درستی برای استفاده از بسیاری از ویژگی های جدید آن هنوز بهینه نشده است.

با گلکسی، قدرت بیشتر، عمر باتری بیشتر، تجربه دوربین باکیفیت‌تر، شارژ سیمی سریع‌تر، تنوع رنگی بیشتر و به طور کلی رابط کاربری سریع‌تر دریافت می‌کنید. به زبان ساده، گلکسی کمی قابل اعتمادتر است و احتمال اینکه شما را با مشکل مواجه کند کمتر است، اما اگر بخواهید برخی از اشکالات را تحمل کنید و منتظر بمانید تا گوگل دستگاه را بهتر بهینه کند، پیکسل همچنان گزینه ی خوبی است.

برچسب‌ها:,

بخش تبلیغات

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *