مگ می | MagMe
چگونه از کودکان خود عکس های شگفت انگیز بگیرید - 9 نکته مهم
بازدید 1328
مگ می تیم 495 روز پیش
بدون دیدگاه

چگونه از کودکان خود عکس های شگفت انگیز بگیرید: 9 نکته مهم

گرفتن عکس های فوق العاده از فرزندان شما می تواند دشوار و چالش انگیز باشد، اما در این مقاله هر آنچه را که باید در مورد عکاسی کودکان بدانید را به شما می گوید.

در حالی که داشتن تجهیزات مناسب و دانستن نحوه استفاده درست از آن تجهیزات می تواند به هر کسی کمک کند تا عکس هایی با کیفیت خوب بگیرد، مهم تر از آن دانش نحوه گرفتن یک عکس خوب است. برخی از افراد به طور طبیعی به زاویه، نور و زمان مناسب برای فشار دادن دکمه شاتر استعداد دارند، اما بقیه ما باید به نکات و ترفندهای عکاسی از افراد، آگاه باشیم و توجه کنیم.

گرفتن عکس‌های دیجیتالی جذاب، از افراد یک کار دشوار است و شاید عکاسی از بچه‌ها چالش‌برانگیزتر از همه باشند. خوشبختانه، چندین نکته برتر و مهم وجود دارد که پس از به کارگیری آنها، می توانید عکس های شگفت انگیزی از فرزندان خود در تمام طول دوران کودکی و فراتر از آن را به یادگار داشته باشید.

1. ژست گرفتن یا نگرفتن؟

به راحتی می توان تصور کرد که هرگز نباید فرزندان خود را مجبور به عکس گرفتن کنید. اما این یک فرض نادرست خواهد بود. اولاً، عکس‌هایی مانند عکس بالا را از دست می‌دهید، که سطحی از جزئیات صورت را نشان می‌دهد که هرگز نمی‌توانید با یک عکس طبیعی بدون ژست، عکس بگیرید. ثانیاً، ژست گرفتن غریزی و در اکثر کودکان هست، وقتی دوربین به سوی آن ها است غریزه ی آن ها عمل می کند.

با گرفتن چند عکس ژست گرفته از کودک، به احتمال زیاد به آنها این احساس را منتقل می کنید که وظایف خود را انجام داده اند، در این مرحله آنها فعالیت دیگری را آغاز می کنند که شما را قادر می سازد آنها را در محیط طبیعی و غیر ژست از آن ها عکس بگیرید. ترکیبی از عکس‌های ژست‌ گرفته شده و غیر ژست گرفته شده بهترین شانس را برای گرفتن عکس‌های خارق‌العاده به شما می‌دهد.

همچنین مطالعه کنید :  ISO در عکاسی چیست؟ راهنمای تنظیمات ISO دوربین

2. دریچه دیافراگم را باز کنید

سعی کنید دیافراگم را بین f/2.8 و f/5.6 نگه دارید تا روی چهره کودکتان فوکوس کنید و در عین حال یک پس زمینه زیبا با مقداری افکت بلور داشته باشید. البته می توانید تنظیمات دیافراگم را در گوشی هوشمند خود نیز تنظیم کنید.

عکاسی با دیافراگم بسته به عکس شما عمق میدان عمیقی می‌دهد، جایی که همه چیز در پس‌زمینه متمرکز خواهد بود. متأسفانه، این ویژگی می تواند صحنه را به هم ریخته و تمرکز را از چهره کودک شما دور کند.

3. زاویه متفاوت

یکی از جنبه هایی که اغلب هنگام گرفتن عکس از هر نوع نادیده گرفته می شود، زاویه گرفتن عکس است. یعنی اکثر ما ثابت می ایستیم و از ارتفاع قد خود عکاسی می کنیم. این یک استراتژی معمول است که به هنگام عکس گرفتن از کودکان به یاد داشته باشید زیرا آنها بسیار نزدیکتر از بزرگسالان به زمین هستند.

یک تکنیک ساده این است که در سطح قد آنها پایین بیایید، بنابراین به صورت فیزیکی زانو بزنید تا در سطح چشم آنها عکاسی کنید. از طرف دیگر، می‌توانید رویکرد مخالف را در پیش بگیرید و از زاویه بالا عکاسی کنید. این تکنیک تفاوت اندازه بین بزرگسالان و کودکان را اغراق‌آمیز می‌کند و در عین حال به شما امکان می‌دهد در هر ژست، تعداد عکس بیشتری بگیرید.

4. چندین عکس بگیرید

مگر اینکه از طرفداران دوربین های قدیمی باشید و از استفاده از تجهیزات دیجیتال امتناع کنید، هیچ دلیلی وجود ندارد که هر بار که دوربین خود را در دست دارید تا حد امکان عکس نگیرید. این کار می تواند کمک کند تا از چندین عکس گرفته شده تعدادی مطلوب شما پیدا شود.

مزیت گرفتن چندین عکس این است که، احتمال ثبت تصویر عالی بسیار بیشتر است. مطمئناً کلیک کردن مداوم بسیار آسان تر از منتظر ماندن برای یک فرصت عالی برای عکاسی است. احتمالاً تعجب خواهید کرد که عکس های ناگهانی شما چقدر می توانند عالی به نظر برسند.

5. برنامه ریزی استراتژیک

اگرچه این امکان را دارید که با دوربین دیجیتال خود به تعداد دلخواه عکس بگیرید، ایده خوبی است که از قبل برنامه ریزی کنید. ساعات طلایی ابتدای طلوع آفتاب و غروب آفتاب بهترین زمان برای عکاسی هستند، اما هماهنگ کردن کودک ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین، به مواقع دیگری که نور عالی است نگاه کنید. روزهای ابری و بارانی یک دیفیوزر طبیعی را فراهم می کند و به شما نور یکنواخت و زیبایی می بخشد.

همچنین مطالعه کنید :  ISO در عکاسی چیست؟ راهنمای تنظیمات ISO دوربین

اگر در یک روز آفتابی بیرون هستید، به دنبال مناطق سایه دار یا پوشش سبز برای گرفتن عکس باشید. همچنین مهم است که تنقلات و نوشیدنی‌ها را در دسترس داشته باشید تا از عصبانیت و آشفتگی جلوگیری کنید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که کودک شما قبل از عکاسی به خوبی استراحت کرده است.

6. عکاسی از حالات روحی

تصویر بالا این نکته را بهتر از هر ترکیبی از کلمات نشان می دهد. در آن یک عکس، عکاس بسیار بیشتر از بازی کردن کودک در یک فواره در پارک در یک روز گرم را ثبت کرد. شما می توانید حال و هوای روز و شور و نشاط کودک را در آن لحظه احساس کنید.

از نظر عملی، این عکس شامل ترکیبی از شانس و عقیده است. شانس این است که در مکان مناسب در زمان مناسب، دوربین در دست باشید. عقیده این است که بدانید خود را در کجا قرار دهید و دقیقاً چه زمانی دکمه شاتر را فشار دهید تا به بهترین شکل حال و هوا را به تصویر بکشید. توجه به این نکته مهم است که شادی فقط یک حالت است، و موارد دیگر وجود دارد، برخی حالات منفی هم نیز می توانند عکس های شگفت انگیزی ایجاد کنند.

7. آن ها را در فضا نگه دارید

هرچقدر هم که بچه‌هایتان دوست‌داشتنی باشند، غربال کردن نماهای نزدیک بی‌پایان از آن‌ها در زندگی بعدی خاطرات زیادی را تداعی نمی‌کند، نشان دادن فضایی که در آنجا وجود داشتند، مهم است. برای رسیدن به این هدف، باید اجازه دهید پس‌زمینه کمی در بیشتر عکس‌ها خود را نشان دهد، و اجازه دهید که محیط وسیع‌تر به درون عکس‌ها نفوذ کند تا آنها را در زمینه قرار دهد.

این ممکن است کمی توصیه بدیهی به نظر برسد، اما اگر سایر اعضای خانواده بپرسند که عکس را کجا گرفته‌اید، در این صورت در بیان داستان پشت آن عکس ناکام هستید. نمایش روایت پشت عکس هدف نهایی است. این به ویژه در مورد تصاویر دیجیتال مهم است زیرا شما فرصتی برای نوشتن مکان عکس در پشت یک عکس چاپ شده ندارید.

همچنین مطالعه کنید :  ISO در عکاسی چیست؟ راهنمای تنظیمات ISO دوربین

8. هر لحظه دارای پتانسیل عکاسی است

این نکته با توصیه به شات آزادانه همراه است. حتی قبل از اینکه فرصتی برای گرفتن عکس‌های بیشتر از آنچه فکر می‌کنید به آن نیاز دارید داشته باشید، باید به یاد داشته باشید که یک دوربین در دست داشته باشید. در حالی که همیشه آن را در تعطیلات یا به رویدادهای خاص می‌برید، ممکن است لازم ندانید آن را برای پیاده‌روی، تمرین هفتگی فوتبال، یا رستوران به همراه خود حمل کنید، هر چند امروزه همه ی گوشی های موبایل هوشمند همانند یک دوربین حرفه ای عمل می کنند.

واقعیت این است که هر لحظه پتانسیل یک عکس زیبا را دارد. عکس‌های تصادفی گرفته‌شده در مکان‌های غیرمحتمل ممکن است از نظر زیبایی‌شناختی خوشایندترین عکس‌ها نباشند، اما ممکن است از جهت دیگری مهم باشند. ترفند این است که یک دوربین در دست داشته باشید اما فقط در برخی مواقع از آن استفاده کنید. این یک تعادل سخت بین عکاس خوب بودن و پدر و مادری است که رشد فرزندان خود را از طریق منظره یاب تماشا می کند.

9. شخصیت خود را به نمایش بگذارند

فراموش نکنید که شخصیت فرزندتان را در ماموریت خود برای گرفتن بهترین عکس بگنجانید. شما می توانید به دلخواه لباس کودک خود را عوض کنید، و هر تعداد که دوست دارید عکس بگیرید. اما، یک لحظه وقت بگذارید تا واقعاً ببینید آنها چه دوست دارند و آن را به تصویر بکشید.

اجازه دهید فرزندتان فعالیت مورد علاقه خود را انجام دهد، با خواهر و برادر خود درگیر شود یا با اسباب بازی های خود بازی کند. این زمانی است که می بینید طبیعت واقعی آن ها نمایان شده است و می توانید همه آن را با صراحت به تصویر بکشید.

لحظه های کوچک را برای ایجاد خاطرات ثبت کنید

لیست بالا به هیچ وجه لیست کاملی از تکنیک هایی نیست که می توانید برای گرفتن عکس های دیجیتالی شگفت انگیز از فرزندان خود به کار ببرید، اما می تواند شروع خوبی باشد. این نکات مهم باید به شما دانش اساسی برای بهبود عکاسی خود از کودکان را بدهد.

حالا چه از یک دوربین DSLR درجه یک یا یک دوربین گوشی هوشمند استفاده می کنید، دیگر بهانه ای برای گرفتن عکس های عالی ندارید.

برچسب‌ها:

بخش تبلیغات

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *