مگ می | MagMe
برنامه Google Bard را دانلود نکنید + این یک بدافزار است
بازدید 1022
مگ می تیم 164 روز پیش
بدون دیدگاه

برنامه Google Bard را دانلود نکنید + این یک بدافزار است

کلاهبرداران از Google Bard (گوگل بارد) سوء استفاده می کنند و مردم را برای دانلود بدافزار فریب می دهند، اما راه های آسانی برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد.

کلاهبرداران از ابزار مولد هوش مصنوعی گوگل، یعنی Bard، استفاده می کنند تا کاربران ناآگاه را با بدافزار خطرناک آلوده کنند و نام کاربری و رمز عبور ورود به سیستم آنها را به سرقت ببرند.

اگرچه گوگل برای مقابله با این بدافزار شکایت کرده است، اما کلاهبرداران همچنان فعال هستند و به همین دلیل است که باید از دانلود هر چیزی مانند «برنامه (اپلیکیشن) Google Bard» خودداری کنید. این بدافزار در انتظار آلوده کردن دستگاه شما است.

گوگل بارد چیست؟

Google Bard در مارس 2023 راه اندازی شد و پاسخ گوگل به چت بات ChatGPT OpenAI است. در حالی که عملکردهای مشابهی را ارائه می دهد، به اندازه ChatGPT کار نمی کند؛ این همان چیزی است که کلاهبرداران برای آلوده کردن دستگاه ها به بدافزار از آن سوء استفاده می کنند.

راه های زیادی برای استفاده از Google Bard وجود دارد. می‌توانید درخواستی را وارد کنید و از Google Bard بخواهید توضیح دهد که چگونه وسیله ای کار می‌کند، ایده‌هایی برای یک پروژه به شما بدهد و حتی برای شما کد بنویسد.

مشکل اصلی این است که Google Bard فقط در مرورگرها در دسترس است و به یک حساب Google نیاز دارد. بنابراین، وسوسه نشوید برنامه‌ای را که با نام Google Bard تبلیغ می‌شود نصب کنید، زیرا این یک بدافزار است که Google برای حذف آن اقدام قانونی انجام می‌دهد.

همچنین مطالعه کنید :  بهترین سایت های اسکن و حذف ویروس آنلاین و رایگان + 6 مورد

چرا نباید برنامه Google Bard را دانلود کنید؟

در 13 نوامبر 2023، گوگل در وبلاگ رسمی خود به نام The Keyword اعلام کرد که در حال طرح شکایت و اقدام قانونی علیه کلاهبردارانی است که گفته می شود در ویتنام مستقر هستند. می توانید شکایت دعوی را در تامسون رویترز [PDF] مشاهده کنید.

کلاهبرداران صفحات شبکه های مجازی را تحت نام‌هایی مانند Google AI، AIGoogle Bard FB و AIGoogleBard ایجاد کردند و تبلیغاتی را منتشر کردند که کاربران را تشویق به دانلود نسخه نصبی Google Bard می‌کردند.

با این حال، فایل دانلودی، بدافزاری است که نام کاربری و پسورد ورود کاربران به شبکه‌های اجتماعی را به خطر می‌اندازد، که کلاهبرداران از آن برای هک حساب‌ها و انتشار تبلیغات بدافزار استفاده می‌کنند. مشخص نیست چند کاربر نسخه مخرب Google Bard را دانلود کرده اند.

برای فریب کاربران، کلاهبرداران از علائم تجاری Google مانند Google، Google AI و Bard استفاده می‌کنند و ادعا می‌کنند که آخرین نسخه Google Bard را برای دانلود کاربران ناآگاه ارائه می‌کنند.

کلاهبرداران که هیچ وابستگی به گوگل ندارند، به طور خاص از پست های فیس بوک برای انتشار بدافزار خود استفاده کردند. به عنوان مثال، کلاهبرداران نشان می‌دهند که نسخه Bard آنها یک برنامه پولی برای دانلود است، در حالی که Google Bard رایگان است و نیازی به دانلود ندارد.

گوگل از آوریل 2023 تاکنون 300 درخواست حذف برای این کلاهبرداران ارسال کرده است و می‌خواهد از ثبت دامنه‌های مخرب آینده جلوگیری شود و در ثبت‌کنندگان دامنه ایالات متحده غیرفعال شود. گوگل امیدوار است با ارائه اقدامات قانونی مناسب و همکاری با مقامات دولتی، کلاهبرداران را شناسایی کند و فضای امنی را برای کاربران آنلاین ایجاد کند.

همچنین مطالعه کنید :  7 تا از بهترین برنامه های مدیریت پسورد (رمز عبور) برای آیفون

از Google Bard در مرورگر خود استفاده کنید

اگر به دانلود نسخه برنامه Google Bard که در فیس بوک تبلیغ شده بود فکر می کنید، بدانید که این یک بدافزار است.

در زمان نوشتن این مقاله هیچ نسخه برنامه ای از Google Bard جهت دانلود و نصب وجود ندارد، بنابراین کاربران باید تا زمانی که گوگل برنامه را به طور رسمی اعلام کند، به نسخه رایگان مبتنی بر وب پایبند باشند. تا آن زمان، از نسخه مبتنی بر وب استفاده کنید و همیشه قبل از دانلود یا نصب هر نرم افزار، قابلیت اطمینان منبع را بررسی کنید.

سایت رسمی گوگل بارد: Google Bard

بخش تبلیغات

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *