مگ می | MagMe
اسکنر اثر انگشت ویندوز هک شد: آیا هنوز باید از آنها استفاده کنید؟
بازدید 1768
مگ می تیم 149 روز پیش
بدون دیدگاه

اسکنر اثر انگشت ویندوز هک شد: آیا هنوز باید از آنها استفاده کنید؟

محققان موفق شدند حسگر اثر انگشت Windows Hello را هک کنند، اما آنقدرها هم که فکر می‌کنید ترسناک نیست.

ورود به لپ تاپ ویندوزی با اسکنر اثر انگشت آسان است. فقط انگشت خود را روی یک حسگر قرار دهید و سیستم عامل به شما اجازه ورود می دهد. با این حال، محققان نشان داده اند که اگرچه این روش راحت است، اما ضد هک نیست.

بنابراین، چگونه افراد می توانند اسکن اثر انگشت Windows Hello را هک کنند و آیا باید نگران این موضوع باشید؟

آیا هر کسی می تواند اسکنر اثر انگشت Windows Hello را هک کند؟

اگر هکری بخواهد از اسکنر اثرانگشت روی یک دستگاه ویندوز عبور کند، هدفش این است که از سرویسی به نام Windows Hello عبور کند. این سرویس نحوه ورود شما به ویندوز را مدیریت می کند، مانند پین کد، اسکن چهره و اسکن اثر انگشت.

به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد قدرت سرویس Windows Hello، دو هکر کلاه سفید به نام‌های جسی داگوانو و تیمو تراس گزارشی را در وب‌سایت خود، Blackwing HQ منتشر کردند. این گزارش نحوه نفوذ به سه دستگاه محبوب را توضیح می دهد: لپ تاپ Dell Inspiron 15، لپ تاپ Lenovo ThinkPad T14، و مایکروسافت Surface Pro Type Cover.

همچنین مطالعه کنید :  فایرفاکس (Firefox) یا اپرا (Opera): کدام مرورگر امن تر است؟

چگونه هکرها الگوریتم Windows Hello را در Dell Inspiron 15 شکستند

برای لپ تاپ Dell Inspiron 15، هکرها متوجه شدند که می توانند در لینوکس روی لپ تاپ بوت شوند. پس از ورود به لینوکس، آنها می توانند اثر انگشت خود را در سیستم ثبت کنند و همان شناسه کاربر ویندوزی را که می خواهند وارد سیستم شوند به آن بدهند.

سپس، آنها یک حمله man-in-the-middle به اتصال بین رایانه شخصی و سنسور انجام می دهند. آن‌ها آن را به گونه‌ای تنظیم کردند که وقتی ویندوز دوباره بررسی می‌کند که اثر انگشت اسکن شده قانونی است، در نهایت به جای اثر انگشت خود، پایگاه داده لینوکس را بررسی می‌کند.

برای دور زدن Windows Hello، هکرها اثر انگشت خود را در پایگاه داده لینوکس آپلود کردند، همان شناسه کاربر در ویندوز را به آن اختصاص دادند و سپس سعی کردند با اثر انگشت خود وارد ویندوز شوند. در طی فرآیند احراز هویت، آنها بسته را به پایگاه داده لینوکس هدایت کردند، که به ویندوز گفت که کاربر در شناسه مشخص شده آماده ورود به سیستم است.

چگونه هکرها الگوریتم Windows Hello را در Lenovo ThinkPad T14 شکستند

برای لپ تاپ Lenovo ThinkPad، هکرها متوجه شدند که این لپ‌تاپ از یک روش رمزگذاری سفارشی برای تأیید اثر انگشت استفاده می‌کند. با کمی کار، هکرها موفق به رمزگشایی آن شدند و به آنها راهی برای تأیید اثر انگشت دادند.

پس از انجام این کار، هکرها می توانند پایگاه داده اثر انگشت را مجبور کنند اثر انگشت آنها را به عنوان اثر انگشت کاربر بپذیرد. سپس تنها کاری که آنها باید انجام می دادند این بود که اثر انگشت خود را اسکن کنند تا به ویندوز دسترسی پیدا کنند.

همچنین مطالعه کنید :  بهترین سایت های اسکن و حذف ویروس آنلاین و رایگان + 6 مورد

چگونه هکرها الگوریتم Windows Hello را در Surface Pro Type Cover شکستند

هکرها بر این باور بودند که سرفیس پرو سخت‌ترین دستگاه برای شکستن الگوریتم خواهد بود، اما با تعجب متوجه شدند که سرفیس پرو فاقد اقدامات امنیتی زیادی برای بررسی اثر انگشت معتبر است. در واقع، آنها متوجه شدند که فقط باید یک لایه امنیتی را پشت سر بگذارند، سپس به سرفیس پرو بگویند که اسکن اثر انگشت موفقیت آمیز بوده است و دستگاه به آنها اجازه ورود دهد.

این هک ها برای شما چه معنایی دارند؟

اگر از اثر انگشت برای ورود به لپ تاپ خود استفاده می کنید، ممکن است این هک ها بسیار ترسناک به نظر برسند. با این حال، قبل از اینکه به طور کامل از استفاده اسکن اثر انگشت خودداری کنید، مهم است که برخی از نکات مهم را به خاطر بسپارید.

1. حملات توسط هکرهای ماهر انجام شد

دلیل مرگبار بودن تهدیدهایی مانند باج افزار به عنوان یک سرویس این است که هر کسی با حداقل امنیت سایبری می تواند از آنها استفاده کند. با این حال، هک های فوق نیاز به تخصص بالایی دارند، با درک عمیقی از نحوه احراز هویت اثر انگشت توسط دستگاه ها و نحوه اجتناب از آنها.

2. حملات، مهاجم را ملزم به تعامل فیزیکی با دستگاه می کند

هکرها برای انجام هک های فوق باید با دستگاه تماس فیزیکی داشته باشند. در این گزارش، هکرها اعلام کردند که ممکن است بتوانند دستگاه‌های USB بسازند که پس از اتصال به لپ تاپ، حمله را انجام دهند، اما این بدان معناست که یک مهاجم بالقوه باید چیزی را به رایانه شخصی شما وصل کند تا آن را هک کند.

همچنین مطالعه کنید :  3 روش برای بازیابی رمز عبور فراموش شده ویندوز

3. حملات فقط بر روی دستگاه های خاص کار می کنند

متوجه خواهید شد که هر حمله باید مسیر متفاوتی را برای رسیدن به همان هدف طی کند. هر دستگاهی منحصر به فرد است و هکی که روی یک دستگاه کار می کند ممکن است روی دستگاه دیگر کار نکند. به این ترتیب، شما نباید باور کنید که Windows Hello اکنون در هر دستگاهی کاملاً هک می شود. فقط این سه مدل شکست خوردند.

اگرچه این هک ها ممکن است ترسناک به نظر برسند، اما انجام آنها در برابر اهداف واقعی چالش برانگیز خواهد بود. هکر برای انجام این هک ها احتمالا باید دستگاه را بدزدد که بدون شک به صاحب قبلی هشدار می دهد.

چگونه از هک اثر انگشت در امان بمانیم

همانطور که در بالا گفته شد، انجام هک های کشف شده پیچیده است و ممکن است هکر نیاز به دستگاه برای هک فیزیکی آن داشته باشد. به این ترتیب، احتمال بسیار کمی وجود دارد که این حملات شخصاً شما را هدف قرار دهند.

با این حال، اگر هنوز قانع نشدید، راه‌هایی برای محافظت از خود در برابر هک‌های اسکنر اثر انگشت وجود دارد:

1. دستگاه خود را بدون مراقبت و محافظت رها نکنید

از آنجایی که یک هکر نیاز به تعامل فیزیکی با دستگاه شما دارد، باید اطمینان حاصل کنید که به دست افراد نادرست نیفتد. برای رایانه‌ها، می‌توانید اقداماتی را برای جلوگیری از سرقت آن انجام دهید. اگر از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، هرگز آن را در یک مکان عمومی تنها نگذارید و از کیف لپ‌تاپ ضد سرقت استفاده کنید تا از پاره کردن کیف شما جلوگیری شود.

2. از یک روش ورود متفاوت استفاده کنید

Windows Hello از روش‌های مختلف ورود به سیستم پشتیبانی می‌کند که برخی از آنها امن‌تر از بقیه هستند. اگر عاشق اسکن اثر انگشت شده‌اید، بررسی کنید که آیا ورود به سیستم چهره، عنبیه، اثر انگشت، پین یا رمز عبور امن‌تر است یا خیر، و یکی را انتخاب کنید که برای شما مناسب‌تر است.

اگر نگران این هک ها هستید، مهم است که به یاد داشته باشید که احتمال بسیار کمی وجود دارد که به طور خاص شما را هدف قرار دهند. به این ترتیب، شما باید با استفاده از اسکن اثر انگشت ایمن باشید. فقط به مردم اجازه ندهید دستگاه های شما را بدزدند.

بخش تبلیغات

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *