مگ می | MagMe
آیا گوشی موبایل آیفون به گارد و گلس نیاز دارد؟ + مزایا و معایب
بازدید 3126
مگ می تیم 601 روز پیش 1.0
بدون دیدگاه

آیا گوشی موبایل آیفون به گارد و گلس نیاز دارد؟ + مزایا و معایب

هر خریدار جدید آیفون این سوال را پرسیده است: آیا گوشی موبایل آیفون (iPhone) نیاز به یک گارد و محافظ صفحه (گلس) دارد یا می توانید بدون استفاده از هیچ کدام، از آیفون خود لذت ببرید؟

اگر قصد خرید آیفون را دارید، یا اگر قبلاً آیفون خریداری کردید، ممکن است این سوال را داشته باشید که آیا برای آن به گارد و محافظ صفحه نیاز دارید یا خیر. البته، شما می خواهید از آیفون خود به خوبی محافظت کنید، اما نمی خواهید پول خود را برای این لوازم جانبی در صورتی که ضروری نیستند هدر دهید.

ما به مزایا و معایب استفاده از گارد آیفون و محافظ صفحه نمایش (گلس) خواهیم پرداخت تا بتوانید تصمیم بگیرید که خرید آن ها برای شما بهتر است یا نه.

آیا برای محافظت از گوشی آیفون باید گارد و گلس خرید؟

هیچ پاسخ درستی برای این سوال وجود ندارد زیرا بستگی به نحوه برخورد و استفاده شما از دستگاه دارد. موبایل آیفون دستگاهی گران قیمت است و از مواد مرغوب ساخته شده است. باید در بیشتر ضربه های روزمره دوام بیاورد، اما اگر آن را از ارتفاع معقولی روی یک سطح سخت بیندازید، باز هم می شکند.

اگر به ندرت گوشی‌های قبلی خود را زمین می‌اندازید و هرگز خط و خش زیادی روی آن‌ها ایجاد نمی کردید، بهتر است از آیفون خود بدون قاب یا محافظ صفحه لذت ببرید. این امر باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود، اما همچنین به این معنی است که از طراحی شیک یک آیفون لذت خواهید برد.

همچنین مطالعه کنید :  رفع مشکل عدم روشن شدن فلاش (Flashlight) آیفون + 12 راه حل

از طرف دیگر، اگر مرتب گوشی های خود را زمین می اندازید یا خراش هایی بر سطح آن ایجاد می کنید، گارد و محافظ صفحه قطعا بهترین گزینه حفاظت است. قطعا تجربه استفاده شما از آیفون با گارد و گلس مانند زمانی که از یک آیفون بدون این محافظ ها استفاده می کنید نخواهد بود، اما حداقل لازم نیست همیشه نگران افتادن آن باشید.

دلایل استفاده از گارد و گلس

اگر هنوز تصمیم نگرفته اید که از این ابزار ها استفاده کنید یا نه، در ادامه دلایلی را بیان کرده ایم که چرا باید گارد و گلس برای آیفون خود خریداری کنید.

امکان اشتباه همیشه وجود دارد

با داشتن قاب و محافظ صفحه نمایش، در صورت افتادن تصادفی گوشی آیفون شما بسیار بهتر از صفحه و بدنه آن محافظت می شود. این بدان معناست که شما به احتمال بسیار کمتری نیاز به پرداخت هزینه تعمیر یا تعویض صفحه نمایش خواهید داشت. در بیشتر موارد، احتمالا فقط در صورت آسیب دیدن قاب یا محافظ صفحه، نیاز به تعویض آن خواهید داشت و عملا هزینه ی بسیار کمتری را متحمل خواهید شد.

قیمت بیشتر، هنگام فروش آیفون

دلیل دیگر آن، این است که می خواهید ارزش فروش آن را بالا نگه دارید. آیفون ارزش خود را در طول زمان بسیار بهتر از سایر گوشی های هوشمند حفظ می کند. اما اگر آیفون خود را با استفاده از گارد و گلس در شرایط عالی نگه دارید، این ارزش فروش، بیشتر باقی می ماند.

هزینه تعمیرات سنگین

هزینه تعمیر آیفون بسیار گران است. اگر آیفون 13 پرو دارید و نیاز به تعویض صفحه نمایش (تاچ ال سی دی) دارید، باید حدود 13.000.000 تومان بپردازید. اگر نیاز به تعویض سایر قطعات نیز باشد، ممکن است مجبور باشید تا 30.000.000 تومان نیز بپردازید. ممکن است بخواهید قبل از آنکه نیاز به تعمیر پیدا کند، از آسیب آن جلوگیری کنید، بنابراین با صرف هزینه 100.000 تا 300.000 تومان برای خرید یک گارد یا گلس می‌توانید در آینده از هزینه های گزاف تعمیر جلوگیری کنید.

همچنین مطالعه کنید :  نحوه کپی کردن متن ویدیو ها در مک (Mac) + قابلیت Live Text

آیفون با ظاهر دلخواه شما

استفاده از گارد گزینه های دلخواه ظاهری عالی را ارائه می دهد. وقتی یک آیفون می‌خرید، Apple به شما اجازه می‌دهد بین چند رنگ یکی را انتخاب کنید، اما وقتی یکی را انتخاب کردید، تا زمانی که دستگاه دیگری را خریداری نکنید، در آن رنگ گیر می‌کنید، حتی اگر دیگر آن رنگ را دوست نداشته باشید. با این حال، همیشه می‌توانید قاب‌های مختلفی را برای تغییر استایل آیفون خود خریداری کنید.

معایب استفاده از گارد و گلس

البته، همه نیازی ندارند (یا نمی خواهند) برای قاب و محافظ صفحه هزینه پرداخت کنند. بنابراین در زیر چند دلیل بیان شده است که چرا نباید از گارد و گلس برای آیفون خود استفاده کنید.

استفاده از ظاهر اصیل آیفون

آیفون یک دستگاه بی نظیر است که از مواد باکیفیت با طراحی خیره کننده ساخته شده است. اگر یکی از دلایل خرید شما، ظاهر و استایل اصیل آن است، چرا آن را با یک گارد و محافظ صفحه می پوشانید. اگر می خواهید فلز را زیر انگشتان خود احساس کنید و از طراحی آن لذت ببرید، باید از آیفون خود همانطور که هست استفاده کنید.

گارد مانع انتقال حرارت

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است شما را از خرید گارد آیفون منصرف کند، این است که گارد ها معمولاً از خنک شدن موثر گوشی شما جلوگیری می‌کنند. بدنه آیفون ها از آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ ساخته شده اند. این دو ماده به سرعت گرما را از بین می برند. با این حال، اگر لایه‌هایی از موادی مانند سیلیکون یا چرم را با روی آن قرار دهید، نمی‌تواند گرما را به خوبی از بین ببرد. در نتیجه ممکن است آیفون شما بیش از حد گرم شود.

همچنین مطالعه کنید :  چرا سامسونگ سری گلکسی نوت (Galaxy Note) را کنار گذاشت؟

این اتفاق در مورد محافظ های صفحه نمایش نیز رخ می دهد. همه نمایشگرها گرما از خود ساطع می کنند و یک لایه شیشه اضافی بر روی آن، فرآیند خنک سازی را پیچیده می کند و می تواند باعث داغ شدن بیش از حد آیفون شما شود.

کمک به طبیعت و کاهش ضایعات پلاستیکی

ما سالانه میلیون‌ها قاب و گارد گوشی تولید می‌کنیم و بسیاری از آنها از پلاستیک و سایر مواد غیرقابل تجزیه زیستی ساخته شده‌اند. نخریدن گارد به کاهش ضایعات و حفاظت از محیط زیست کمک می کند. اگر افراد کافی از خرید قاب گوشی دست بکشند، تولیدکنندگان کمتر تولید خواهند کرد و این برای کره زمین خوب است.

شارژ بی سیم سریع تر

برخی از گارد ها ضخیم‌تر از حد متوسط و استاندارد هستند و اگر با استفاده از مواد مناسب ساخته نشده باشند، می‌تواند باعث ایجاد مشکل در شارژ بی‌سیم آیفون شما شود. در حالی که این مشکل بزرگی نیست زیرا اگر می‌خواهید گوشی خود را به صورت بی‌سیم شارژ کنید، می‌توانید قاب را جدا کنید، اما همچنان باید از آن آگاه باشید. اگر شارژر MagSafe دارید، اگر از گارد سازگار با MagSafe استفاده نکنید، ممکن است فرآیند شارژ گوشی دیگر صورت نگیرد.

البته استفاده از قاب های باکیفیت یا رسمی هیچ مشکلی در شارژر MagSafe بی سیم ایجاد نمی کند.

از آیفون خود نهایت استفاده را ببرید

وقتی پول زیادی را برای یک دستگاه خرج می کنید، منطقی است که بخواهید بیشترین بهره را از آن ببرید. استفاده از قاب و محافظ صفحه ممکن است به شما این امکان را ندهد که از طراحی آیفون خود نهایت لذت را ببرید، اما ممکن است به این معنی باشد که می توانید آیفون خود را تا زمانی که ممکن است سالم نگه دارید.

استفاده نکردن از گارد یا محافظ صفحه ممکن است تجربه استفاده را بهبود بخشد، اما اگر باعث شود دائماً نگران آیفون خود باشید، احتمالاً ارزشش را ندارد.

بخش تبلیغات

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *