مگ می | MagMe
6 ویژگی که باید گلکسی اس 24 اولترا برای شکست آیفون 15 پرو مکس اضافه کند
بازدید 1723
مگ می تیم 213 روز پیش
بدون دیدگاه

6 ویژگی که باید گلکسی اس 24 اولترا برای شکست آیفون 15 پرو مکس اضافه کند

گلکسی اس 24 اولترا (Galaxy S24 Ultra) در مقایسه با آیفون 15 پرو مکس (iPhone 15 Pro Max) چقدر خوب است؟ در این مقاله ویژگی هایی گفته شده است که ما فکر می کنیم سامسونگ اگر می خواهد رقابت کند باید اضافه کند.

هر سال، اپل و سامسونگ تلاش می‌کنند تا یکدیگر را شکست دهند و نوآوری‌های جدیدی را به پرچمداران خود اضافه کنند. در حالی که هر دو بسیار رقابتی هستند، اعداد فروش نشان می‌دهد که آیفون در یک لیگ خاص خود قرار دارد و بلافاصله پس از عرضه جدید در صدر لیست پرفروش‌ترین گوشی‌ها قرار دارد.

جدیدترین و بهترین آیفون در حال حاضر آیفون 15 پرو مکس (iPhone 15 Pro Max) است و قرار است در سال 2024 مقابل گلکسی اس 24 اولترا (Galaxy S24 Ultra) قرار گیرد. با دانستن اینکه چه ضعف هایی در گوشی پرچمدار غول کره جنوبی است، ویژگی هایی است که گلکسی اس 24 اولترا برای شکست دادن پرچمدار اپل به آن نیاز دارد؛ در این مقاله لیست شده است.

1. یک دوربین بهینه تر

به هر حال سامسونگ با سیستم دوربین گلکسی اس 23 اولترا، سیستم بسیار خوبی را ارائه داد. پیشرفت‌های بزرگی مانند کیفیت ویدیوی بهتر، عملکرد بهتر در نور کم، محدوده دینامیکی بهبود یافته و دوربین 200 مگاپیکسلی فوق‌العاده وجود دارد.

گفته می‌شود، برخی از مشکلات قدیمی دوربین‌های گوشی‌های سامسونگ همچنان پابرجا هستند. برای شروع، عکس هایی از لنزهای اصلی، فوق عریض و تله فوتو از نظر رنگ و کنتراست کمی متفاوت به نظر می رسند که منجر به نتایج متناقض می شود. همچنین، انتقال از یک بزرگنمایی به بزرگنمایی دیگر، لرزان است، که در مورد آیفون ها اینطور نیست.

همچنین مطالعه کنید :  نحوه استفاده از کلید اکشن در آیفون 15 پرو (iPhone 15 Pro)

مهمتر از آن، تاخیر شاتر است که تاری ناخواسته را در عکس‌های شما ایجاد می‌کند، به‌ویژه هنگام گرفتن عکس‌هایی با وضوح بالا یا عکس‌برداری از اشیاء با حرکت سریع. سرعت عکس‌برداری سریع‌تر آیفون به جلوگیری از لرزش دوربین کمک می‌کند و به شما آرامش می‌دهد که برای اطمینان از یک نتیجه تمیز، نیازی به گرفتن چندین عکس از یک سوژه ندارید.

همچنین، پرچمداران گلکسی گاهی اوقات بیش از حد پردازش تصویر را انجام می دهند و باعث می شود عکس های شما کمی غیر طبیعی به نظر برسند. هنگامی که آن طور که در نظر گرفته شده کار می کند، پردازش تصویر سامسونگ در واقع بسیار دلپذیر است و عکس های شما را قابل اشتراک گذاری می کند، اما اگر اینطور نباشد، واقعاً دردناک است. به همین دلیل، هرگز نمی‌دانید که نتیجه نهایی هنگام گرفتن عکس چگونه خواهد بود.

2. کارایی نرم افزاری شبیه به آیفون

احتمالاً می‌دانید که آیفون‌ها علیرغم داشتن سلول‌های فیزیکی کوچک‌تر، عمر باتری طولانی‌تری را ارائه می‌کنند و با وجود اینکه رم کمتری دارند، می‌توانند برنامه‌های بیشتری را در حافظه نگه دارند. هر دوی این موارد تا حدودی به لطف کارایی نرم‌افزاری بی‌نظیر آیفون است.

اندروید به‌عنوان یک سیستم‌عامل، قدرت بیشتری برای اجرا می‌گیرد، و وقتی یک پوسته سفارشی را انتخاب می کنید (مانند رابط کاربری One UI سامسونگ یا OxygenOS OnePlus) که اکثر سازندگان برای متمایز کردن خود انجام می‌دهند، کارایی بیشتر کاهش می‌یابد.

در مقایسه، سیستم عامل اختصاصی اپل (iOS) به مراتب بهینه تر است و حداقل مصرف انرژی را تضمین می کند. اگر سامسونگ می‌خواهد در درازمدت با آیفون رقابت کند، باید در کنار افزودن سلول‌های بزرگتر و رم بیشتر، روی بهبود کارایی نیز تمرکز کند.

3. قاب تیتانیومی قوی تر

یکی از بزرگترین ویژگی های جدید سری آیفون 15 پرو، قاب تیتانیومی سری 5 آن است که نه تنها از قاب فولادی ضد زنگ استفاده شده در مدل های قبلی آیفون پرو، استحکام بیشتری دارد، بلکه سبک تر است. در واقع، تیتانیوم بالاترین نسبت استحکام به وزن را در میان هر فلز خالص دارد. حدود 45 درصد سبک تر از فولاد است، اما به همان اندازه قوی است.

همچنین مطالعه کنید :  7 تفاوت کلیدی بین آیفون 15 پرو مکس (iPhone 15 Pro Max) و آیفون 14 پرو مکس (iPhone 14 Pro Max)

برای زمینه، فولاد ضد زنگ فلزی سخت تر اما سنگین تر از آلومینیوم است که سامسونگ در پرچمداران گلکسی خود استفاده می کند. به عبارت ساده تر، تیتانیوم خالص سبک تر و به سختی فولاد ضد زنگ است که به نوبه خود سخت تر اما سنگین تر از آلومینیوم است.

تیتانیوم همچنین در برابر خوردگی بسیار مقاوم است و نقطه ذوب بالاتری نسبت به فولاد ضد زنگ و آلومینیوم دارد که باعث می شود در محیط های نامطلوب مقاومت کند. اگر سامسونگ نمی‌خواهد عقب بماند، باید در Galaxy S24 Ultra به تیتانیوم روی بیاورد.

توجه:

از آنجایی که بیشتر سطح گوشی های پرچمدار از شیشه ساخته شده است، جلو و پشت شیشه قوی تر تأثیر بسیار بیشتری بر دوام کلی نسبت به قاب قوی تر دارد.

4. یک تراشه کارآمدتر

سامسونگ تراشه های خود را بخشی از کوالکام و بخشی را از بخش نیمه هادی خود تامین می کند. راه حل اولی یک راه حل آماده است (و از این رو برای Galaxy تخصصی نیست)، و دومی ثابت کرده است که حتی با تراشه های Qualcomm Snapdragon نیز ناتوان است، همانطور که از شهرت ضعیف Exynos مشهود است.

با این حال، اپل تراشه خود را طراحی می کند و می تواند آن را به طور خاص برای آیفون بهینه کند. همچنین، Apple Silicon توسط TSMC تولید می‌شود، در حالی که Qualcomm Snapdragon و Exynos در طول تاریخ توسط کارخانه خود سامسونگ ساخته شده‌اند که به زبان ساده، در ساخت تراشه‌ها حداقل هنوز به خوبی TSMC نیست.

بنابراین، اگر سامسونگ می‌خواهد از دست دادن کاربران به اپل جلوگیری کند، باید یا به ساخت تراشه‌های خود توسط TSMC مانند اسنپدراگون 8 نسل 2 در گلکسی اس 23 اولترا ادامه دهد یا کارخانه خود را برای تولید تراشه 3 نانومتری TSMC ارتقا دهد. این به پرچمداران گلکسی اجازه می دهد عمر باتری را افزایش داده و بازی های موبایلی با کیفیت کنسول را اجرا کنند.

همچنین مطالعه کنید :  7 تا از بهترین برنامه های مدیریت پسورد (رمز عبور) برای آیفون

5. پشتیبانی از توسعه دهندگان برنامه های شخص ثالث

از آنجایی که اپل هر سال تنها تعداد انگشت شماری از مدل های جدید آیفون را عرضه می کند، برای توسعه دهندگان برنامه بسیار ساده تر است که برنامه ها و بازی های خود را برای آیفون بهینه کنند. اما شرکت های اندرویدی زیادی وجود دارند که هر کدام مدل های مختلفی را در یک سال عرضه می کنند.

به همین دلیل، تلفن‌های اندرویدی راه‌حل ضعیفی برای همه دارند. اگر سامسونگ به همکاری با توسعه دهندگان برنامه های بیشتر برای بهینه سازی برنامه ها و بازی های محبوب گلکسی ادامه دهد، می تواند شانسی برای شکست دادن آیفون داشته باشد.

6. ویژگی های نرم افزار هوش مصنوعی گوگل پیکسل

تنها دوربین های بهتر، قدرت بیشتر و عمر باتری افزایش یافته، یک گوشی هوشمند را عالی نمی کند، بلکه تجربه کلی و آسان تر کردن زندگی است که می تواند آن را به یک گوشی موبایل عالی تبدیل کند. به عنوان مثال، تلفن‌های Google Pixel دارای ویژگی‌های مفید هوش مصنوعی مانند Call Screen، Magic Eraser، Hold for Me، Photo Unblur و غیره هستند.

اپل همچنین برخی از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Voice Isolation را اضافه کرده است که صدای محیط را در حین تماس‌های تلفنی مسدود می‌کند و صدای شخصی که صدایی ترکیبی شبیه به صدای شما را برای کاربرانی که در خطر از دست دادن توانایی صحبت کردن خود هستند ایجاد می‌کند.

منظور ما را اشتباه برداشت نکنید، گوشی‌های سامسونگ پر از ویژگی‌های مختلف هستند، اما وقتی صحبت از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌شود که در واقع مشکلات زندگی واقعی را حل می‌کنند، به نظر می‌رسد سامسونگ باید روی این مسائل بیشتر کار کند.

S24 Ultra ممکن است iPhone 15 Pro Max را شکست دهد

گلکسی اولترا پیشرفته‌ترین سری گوشی‌های سامسونگ است و اگر این شرکت ویژگی‌هایی را که در بالا مورد بحث قرار دادیم را اجرا کند، می‌تواند شانس شکست دادن بزرگترین دشمن خود را داشته باشد. برای کاربران اندروید، گلکسی اولترا به راحتی بهترین تلفنی است که می توان با پول خرید.

بخش تبلیغات

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *