مگ می | MagMe
7 تفاوت کلیدی بین آیفون 15 پرو مکس (iPhone 15 Pro Max) و آیفون 14 پرو مکس (iPhone 14 Pro Max)
بازدید 1607
مگ می تیم 216 روز پیش
بدون دیدگاه

7 تفاوت کلیدی بین آیفون 15 پرو مکس (iPhone 15 Pro Max) و آیفون 14 پرو مکس (iPhone 14 Pro Max)

در نگاه اول، آیفون 15 پرو مکس (iPhone 15 Pro Max) نسبت به نسل قبلی خود، به نظر می رسد ارتقاء قابل توجهی نیافته است، اما چیزی بیش از آنچه که به نظر می رسد، وجود دارد.

آیفون 15 پرو مکس (iPhone 15 Pro Max) بهترین آیفونی است که می توانید در سال 2023 بخرید، اما ممکن است از خود بپرسید که آیا ارزش ارتقاء آن نسبت به پرچمدار سال قبل یعنی آیفون 14 پرو مکس (iPhone 14 Pro Max) را دارد یا خیر.

بنابراین، در این مقاله تمام ارتقا های اصلی که در آیفون 15 پرو مکس اتفاق افتاده است، ذکر شده است؛ که باید قبل از خرید این موارد را در نظر بگیرید.

1. قاب تیتانیومی با حاشیه های نازک تر

آیفون 15 پرو مکس بادوام ترین بدنه و نازک ترین حاشیه ها را در هر آیفونی دارد. به لطف قاب تیتانیومی جدید سری 5، این قاب قوی تر، سبک تر، مقاوم تر در برابر خوردگی است و نقطه ذوب بالاتری دارد که باعث می شود نسبت به iPhone 14 Pro Max در برابر استفاده نادرست و آسیب های فیزیکی شدید مقاومت بیشتری داشته باشد.

آیفون 15 پرو مکس به دلیل فریم های برس‌خورده، در عدم نشان دادن اثر انگشت و نشانه‌های ساییدگی (مخصوصاً رنگ‌های روشن‌تر) کمی بهتر است و باعث می‌شود برای مدت طولانی‌تری جدید و نو به نظر برسد.

همچنین مطالعه کنید :  نحوه استفاده از کلید اکشن در آیفون 15 پرو (iPhone 15 Pro)

حاشیه های نازک تر نیز بر ابعاد دستگاه تاثیر گذاشته است. آیفون 15 پرو مکس بسیار باریک تر و کوتاه تر است و ابعاد آن 159.9×76.7×8.3 میلی متر است در مقایسه با مدل قبلی خود که ابعاد آن 160.7×77.6×7.9 میلی متر است.

2. کلید اکشن (Action)

آیفون 15 پرو مکس دارای یک کلید اکشن جدید است که جایگزین کلید تحسین‌شده Ring/Silent می‌شود که در تمام مدل‌های قبلی آیفون وجود داشت.

می‌توانید دکمه Action را برای انجام یک عمل خاص به انتخاب خود برنامه ریزی کنید، مانند باز کردن دوربین یا راه‌اندازی میانبر سفارشی که ساخته‌اید. به‌طور پیش‌فرض، می‌توانید دکمه Action را به مدت چند ثانیه فشار دهید تا آیفون خود را بی‌صدا یا سایلنت کنید.

3. دوربین تله فوتو 5 برابری

آیفون 15 پرو مکس تنها آیفونی است که دارای دوربین تله فوتو به سبک پریسکوپ 5 برابری است. دامنه بزرگنمایی گسترده به شما امکان می دهد عکس های تمیزتری از سوژه های دورتر مانند آسمان خراش ها، پرندگان، آبشارها یا یک رویداد ورزشی بگیرید.

در مقایسه، آیفون 14 پرو مکس برای عکاسی از بزرگنمایی 3 برابری خود باید به زوم دیجیتال تکیه کند. البته وقتی بزرگنمایی 5 برابری را در مقابل زوم اپتیکال 10 برابری در گلکسی اس 23 اولترا قرار می‌دهید، چندان چشمگیر نیست، اما با این وجود، همچنان یک ارتقاء خوشایند است.

4. پورت USB-C برای شارژ و انتقال داده

افراد جامعه فناوری سال‌هاست که می‌گویند USB-C بهتر از پورت‌های لایتنینگ است و به لطف حکم اتحادیه اروپا USB-C، بالاخره تمامی سری های آیفون 15 به آن تغییر یافت.

در نتیجه، آیفون 15 پرو مکس می تواند داده ها را با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه (USB 3.1) ارسال کند، در حالی که آیفون 14 پرو مکس، به سرعت انتقال داده تنها 480 مگابیت در ثانیه (USB 2.0) محدود می شود.

همچنین مطالعه کنید :  6 ویژگی که باید گلکسی اس 24 اولترا برای شکست آیفون 15 پرو مکس اضافه کند

5. تراشه A17 Pro

آیفون 15 پرو مکس دارای تراشه جدید A17 Pro است که 10 درصد سریعتر (CPU) و کارآمدتر از A16 Bionic در iPhone 14 Pro Max است. برای کاربران معمولی، این تغییر معنای زیادی ندارد زیرا A16 Bionic قبلاً برای کارهای عادی روزمره بسیار قدرتمند بود.

تنها چیزی که شایان ذکر است، این است که تراشه A17 Pro دارای یک پردازنده گرافیکی جدید 6 هسته ای (20 درصد سریعتر از A16) است که به iPhone 15 Pro Max اجازه می دهد تا بازی های AAA مانند Resident Evil Village، Death Stranding و Assassin’s Creed Mirage به راحتی اجرا شود.

6. 8 گیگابایت رم (RAM)

آیفون 15 پرو مکس با 8 گیگابایت رم عرضه می شود؛ این میزان 2 گیگابایت بیشتر از آیفون 14 پرو مکس است که با 6 گیگابایت رم عرضه می شد. این ارتقا به شما امکان می دهد برنامه های بیشتری را در حافظه نگه دارید.

به لطف عملکرد عالی iOS در مدیریت رم، 6 گیگابایت رم برای آیفون‌ها کافی است، اما افزودن میزان بیشتر RAM برای کسانی که به دنبال اجرای بازی‌های با کیفیت کنسول روی آن هستند، منطقی است.

7. 256 گیگابایت حافظه پایه

آیفون 15 پرو مکس در سه نسخه 256 گیگابایتی، 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی عرضه می شود. دیگر نسخه 128 گیگابایتی مانند آیفون 14 پرو مکس وجود ندارد.

این تغییر، یک تغییر منطقی است، زیرا گرفتن عکس‌های 48 مگاپیکسلی با وضوح بالا و ویدیوهای ProRes و دانلود بازی‌ها و برنامه‌های بزرگ، فضای ذخیره‌سازی زیادی را اشغال می‌کند و 128 گیگابایت دیگر برای گوشی‌هایی که برای عکاسی، مصرف رسانه و بهره‌وری ساخته شده کافی نیست.

همچنین مطالعه کنید :  6 برنامه رایگان برای تبدیل عکس به نقاشی + منتخب

بهترین سری آیفون، حتی ممکن است بهتر شود

آیفون 15 پرو مکس ممکن است در ابتدا یک برتری بزرگ به نظر نرسد، اما همانطور که دیدید کمی عمیق‌تر می‌شوید، واضح است که تغییرات زیادی وجود دارد که آن را از همه آیفون‌های دیگر متمایز می‌کند.

کلید اکشن جدید، پورت USB-C، دوربین تله فوتو 5 برابر، فضای ذخیره سازی پایه 256 گیگابایتی، 8 گیگابایت رم و تراشه A17 Pro همگی با هم ترکیب شده اند تا بهترین تجربه آیفون را ارائه دهند.

برچسب‌ها:, ,

بخش تبلیغات

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *