مگ می | MagMe
MetaAI چیست؟ و آیا می تواند با چت بات های دیگر رقابت کند؟
بازدید 477
مگ می تیم 210 روز پیش
بدون دیدگاه

MetaAI چیست؟ و آیا می تواند با چت بات های دیگر رقابت کند؟

متا از راه اندازی ربات چت خود به نام MetaAI خبر داد.

هوش مصنوعی بسیار رایج است و تقریباً هر شرکت بزرگ فناوری یک فناوری در این مسابقه دارد. OpenAI، گوگل، مایکروسافت و حتی غول تجارت الکترونیک، آمازون، همگی در تلاش هستند تا از یکدیگر پیشی بگیرند.

متا، یکی از بازیگران مهم در فضای هوش مصنوعی، بیشتر در رویارویی های مداوم با هوش مصنوعی سکوت کرده است. با این حال، غول رسانه های اجتماعی از MetaAI، پاسخ خود به ChatGPT OpenAI و Bard گوگل رونمایی کرده است. اما MetaAI چقدر خوب است و آیا قادر به رقابت با دیگر چت بات های هوش مصنوعی است؟ برای یافتن پاسخ این سوال تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

متا، چت بات MetaAI را معرفی کرد

در حالی که شرکت هایی مانند OpenAI، Anthropic و Google چهره عمومی امروزی فناوری هوش مصنوعی هستند، متا پیشرفت های قابل مقایسه ای در چشم انداز هوش مصنوعی داشته است، هرچند با تبلیغات کمتر. بیشتر پلتفرم‌های متا، از جمله فیس‌بوک و اینستاگرام، برای عملکرد روان به شدت به هوش مصنوعی متکی هستند.

با این حال، بر خلاف همتایان خود، بخش عمده ای از فناوری هوش مصنوعی متا در پشت صحنه نگه داشته شده است و برنامه های مختلف آن را بدون در دسترس بودن به شکل ابزارهای عمومی مانند چت بات های هوش مصنوعی، نیرو می دهد. تلاش‌های قبلی برای ساخت ابزارهای هوش مصنوعی عمومی از این نوع، عمدتاً به شکست ختم شده‌اند. با وجود این، متا اکنون اعلام کرده است که این شرکت در حال راه اندازی یک ربات چت هوش مصنوعی به نام MetaAI است.

همچنین مطالعه کنید :  ChatGPT Plus در مقابل Perplexity: کدام ربات چت هوش مصنوعی بهتر است؟

MetaAI چیست؟

MetaAI یک دستیار شخصی مجهز به هوش مصنوعی است که برای تکمیل وظایفی مانند ارائه پاسخ به سوالات و تولید تصاویر بر اساس درخواست های زبان طبیعی ساخته شده است. اگر از ChatGPT استفاده کرده اید، با عملکرد MetaAI یکسان است، اگرچه با کمی تفاوت.

MetaAI توسط یک نسخه دقیق از مدل زبان بزرگ Llama-2 پشتیبانی می شود. Llama-2 یک مدل زبان متن باز نسبتا قدرتمند است که در حال حاضر بر روی چندین پلتفرم هوش مصنوعی مانند Quora’s Poe.com مستقر شده است.

MetaAI در یک رابط چت بات معمولی مانند ChatGPT در دسترس خواهد بود، اما همچنین در برنامه های پیام رسانی متا مانند مسنجر، اینستاگرام و واتس اپ ادغام خواهد شد. بنابراین، از هر یک از این رابط ها می توانید در مورد هر چیزی گفتگو کنید. اساساً در مورد هر موضوعی سؤال بپرسید و پاسخ دریافت کنید.

اما اینجا جایی است که MetaAI واقعا جالب خواهد شد. در برخی از پلتفرم‌های متا که در آن‌ها ادغام خواهد شد، ابزار هوش مصنوعی به شکل چت‌بات‌های سفارشی یا خاص که برای گفتگوهای بهتر در مورد موضوعات خاص آموزش دیده‌اند، مستقر می‌شود.

متا در یک نمایش آزمایشی در رویداد Meta Connect 2023 خود، یک ربات چت MetaAI به نام Max را به نمایش گذاشت که به عنوان سرآشپز مجازی و راهنمای آشپزی شما عمل می کند. یک چت بات به نام لیلی به عنوان ویراستار و شریک نوشتن شما عمل می کند. همچنین یک چت بات به نام Lorena وجود دارد که راهنمای سفر شما خواهد بود و لوئیز، یک متخصص MMA نمایشی که می توانید با او تعامل داشته باشید. متا با افراد مشهوری مانند جنگجوی UFC، Israel Adesanya و رپر آمریکایی اسنوپ داگ همکاری کرد تا چهره ربات‌های گفتگوی خاصی باشد.

همچنین مطالعه کنید :  چت بات ها چگونه مکالمه با انسان را شبیه سازی می کنند؟

اما این همه ماجرا نیست. MetaAI همچنین به عنوان یک نقطه دسترسی به سایر فناوری های هوش مصنوعی متا مانند مدل تولید تصویر EMU (Expressive Media Universe) عمل خواهد کرد. بنابراین، می‌توانید در چت بات MetaAI بمانید و با استفاده از پیام های ساده زبان طبیعی، تصاویر ایجاد کنید و یا در واتس‌اپ استیکر تولید کنید.

آیا MetaAI می تواند با دیگر چت بات های هوش مصنوعی رقابت کند؟

فضای رقابت بین چت بات های هوش مصنوعی بسیار شدید است. با ارائه‌های چشمگیر مانند ChatGPT، Claude AI، Bard، Character AI و Perplexity، ورود به بازار چت بات‌های هوش مصنوعی حتی برای شرکت‌هایی مانند متا نیز آسان نخواهد بود.

همچنین، Llama-2 متا، که به MetaAI قدرت می‌دهد، دقیقاً پیشرفته‌ترین مدل هوش مصنوعی موجود در بازار نیست. با این حال، قابلیت های قابل توجهی دارد. در بررسی داخلی ما از مدل زبان بزرگ Llama-2، این مدل در برخی از معیارهای کلیدی به دنبال افرادی مانند GPT-4 و PalM 2 قرار گرفت. با این حال، ما انتظار داریم که نسخه تنظیم شده متا بسیار بهتر باشد.

اما جدای از توانایی های Llama-2، متا یک مزیت منحصر به فرد دارد پایگاه بزرگی از کاربر ها که عمیقاً در اکوسیستم محصول آن ادغام شده است. مشابه آنچه با راه‌اندازی پلتفرم میکروبلاگینگ Threads اتفاق افتاد، MetaAI متا می‌تواند با میلیون‌ها کاربر به سادگی با استفاده از پایگاه کاربران موجود متا، باقی رقبا را به زمین بزند.

با این حال، روشی که ما از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم احتمالاً از رویکرد مبتنی بر چت‌بات همه‌جانبه به سمت ادغام دقیق‌تر ابزارهای هوش مصنوعی در پلتفرم‌هایی که قبلاً برای کار و ارتباط با دوستان استفاده می‌کنیم تغییر خواهد کرد. با قرار دادن MetaAI مستقیماً در برنامه‌های پیام‌رسانی مانند واتس‌اپ و مسنجر، متا نه تنها خط لوله را برای میلیاردها کاربر بالقوه ایجاد می‌کند، بلکه به طور بالقوه در آینده محبوبیت ارائه‌شده هوش مصنوعی خود را اثبات می‌کند.

همچنین مطالعه کنید :  آموزش استفاده از Paint Cocreator برای ایجاد عکس با هوش مصنوعی در ویندوز 11

آیا MetaAI می تواند موفق شود یا نه؟!

متا با استفاده از پایگاه کاربر عظیم خود و ادغام MetaAI در پلتفرم های محبوبی مانند مسنجر و واتس اپ، با وجود استفاده از یک مدل هوش مصنوعی که ممکن است پیشرفته ترین نباشد، مزیت منحصر به فردی دارد. چت بات‌های شخصی‌شده و خاص، مفهومی جذاب است که می‌تواند در بین کاربران طنین‌انداز شود.

در حالی که تنها زمان نشان خواهد داد که آیا MetaAI واقعاً می‌تواند با رهبرانی مانند ChatGPT و Claude رقابت کند، متا شرط می‌بندد که ادغام آن با اکوسیستم خود باعث پذیرشش می‌شود. آینده دستیاران هوش مصنوعی ممکن است چشم انداز ربات های تخصصی باشد تا پلتفرم های چت یکسان.

برچسب‌ها:, ,

بخش تبلیغات

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *